Mikael Yang, założyciel ManyChat, rozmawia z Andrew Warnerem z podcastu Mixergy o misji ManyChat polegającej na wykorzystaniu chatbotów do zaangażowania ponad miliarda osób w Facebook Messenger. Marketerzy szukający nowych pomysłów skorzystają z tego, że Yang promuje boty Messengera jako łatwy, niedrogi i skuteczny sposób na sprzedaż, rozwiązywanie problemów i rozwijanie relacji.

Opracowanie zostało przetłumaczone maszynowo z angielskiego (przepraszamy za błędy) jako fragment lektury na nasze gry integracyjne.

Take-Aways
ManyChat to aplikacja, która umożliwia firmom tworzenie chatbotów za pośrednictwem Facebook Messengera.
Użytkownicy mogą na przykład kliknąć na reklamę na Facebooku i natychmiast wejść na czat w ramach Facebooka.
Następnie użytkownicy przechodzą przez serię mikro interakcji, w które prawdopodobnie się zaangażują.
Kody parametryczne Facebooka, podobnie jak kody QR, dodają dodatkową warstwę do komunikatów, łącząc doświadczenie klienta online i offline.
ManyChat przewiduje przyszłość, w której ludzie będą rozmawiać z firmami w Messengerze i dokonywać transakcji bezproblemowo za pośrednictwem bota.
Podsumowanie
Aplikacje do czatowania mogą stać się w przyszłości preferowanym środkiem interakcji z klientami i potencjalnymi klientami. Email marketing nie generuje już wysokich wskaźników odpowiedzi. Wiele osób preferuje komunikację za pomocą aplikacji do przesyłania wiadomości, takich jak Slack czy Facebook Messenger. Aplikacja marketingowa ManyChat pomaga firmom tworzyć boty do komunikacji przez Facebook Messenger.

„Potencjał botów i Messengera jest jeszcze zdecydowanie… niewykorzystany.” (założyciel ManyChat Mikael Yang)
SarahProut.com wygenerowała kilka tysięcy dolarów sprzedaży dzięki inwestycji 2000 dolarów w reklamy ManyChat. Użytkownicy, którzy kliknęli na reklamę strony, natychmiast wchodzili na czat na Facebooku. Firma mogła zwrócić się do potencjalnych klientów indywidualnie, ponieważ Facebook udostępnia niektóre dane użytkowników, w tym imię i nazwisko oraz lokalizację. Następnie bot interaktywnie angażuje użytkownika, na przykład za pomocą listy wypunktowanej: Kliknięcie na jeden z nich powoduje przejście do następnego. Kliknięcie na jeden z nich powoduje przejście do następnego. Taki układ ma większe szanse na zatrzymanie uwagi potencjalnego klienta niż przekazanie informacji w postaci fragmentu na stronie internetowej. Współczynnik klikalności (CTR) reklamy wynosił średnio od 95% do 98%. W przypadku tego rodzaju przekazu, spadek CTR w konkretnym punkcie może pomóc w ustaleniu, którą część przekazu należy poprawić. Osoby, które zaangażowały się w reklamę, chętniej wyrażają zgodę na otrzymywanie dodatkowych wiadomości. Facebook pozwala klientom na interakcję z ludźmi poprzez Messengera przez 24 godziny od ostatniej interakcji. Po tym czasie można wysyłać tylko treści, na które użytkownicy się zapisali. Ponieważ wypisanie się z subskrypcji jest proste, reklamodawcy muszą wysyłać wiadomości z rozwagą, aby zaangażować ludzi bez ich wyłączania.

„Uważamy, że Messenger stanie się centralnym ośrodkiem komunikacji między firmami i klientami.” (założyciel ManyChat Mikael Yang)
Kody QR i kody parametryczne Facebooka, które są podobne, łączą doświadczenia klienta online i offline. Na przykład, klienci mogą zeskanować kod w kawiarni i otrzymać szczegółowe informacje o ofercie w ramach czatu. Nie wychodząc z czatu, będą mogli zamówić i zapłacić za kawę, którą następnie odbiorą przy kasie. Kawiarnia może wykorzystać informacje otrzymane z Facebooka, aby zwrócić się do klienta z innymi ofertami w innym czasie. WeChat w Azji jest pionierem w dziedzinie komunikatów jako podstawowego systemu operacyjnego. W WeChat użytkownicy – zamiast rozmawiać – wchodzą w interakcje z firmami poprzez „widoki internetowe”. Jeżeli podczas rozmowy zdecydują się Państwo na spotkanie przy kolacji, można dokonać rezerwacji za pomocą aplikacji, która znajduje się w WeChat. Facebook Messenger testuje podobne doświadczenie z 1-800-Flowers. ManyChat przewiduje przyszłość, w której ludzie będą rozmawiać z firmami w Messengerze i dokonywać transakcji za pośrednictwem bota. Wkrótce czat będzie oferował doświadczenia podobne do aplikacji i zastępował strony internetowe, co pozwoli na interakcję z klientami w bardziej angażujący sposób.

O podcaście
W swoim podcaście Mixergy Andrew Warner przeprowadza wywiady z przedsiębiorcami, którzy odnieśli sukces. Mikael Yang jest dyrektorem generalnym i założycielem aplikacji marketingowej ManyChat na Messengerze.